>NASZE STRONY |
MAIN |
|
|
GRY FABULARNE |
|
|
GRY cRPG |
|
|
FANTASTYKA |
|
|
PROJEKTY |
|
|
|
|
|
|
rEVOLUCJA V3 ŻYJE - 2007-02-16 20:05:21 |
|
Witajcie!
W ten oto sposób Revolucja w versji 3 ujrzała światło dzienne. Dokonaliśmy rzeczy wydawać by się mogło niemożliwej. Elixir prawie podwoił swoją objętość, stając się portalem o największej w Polsce bazie materiałów z zakresu gier fabularnych, gier cRPG oraz fantastyki...
Dlaczego cRPG?
Gry komputerowe to temat równie pasjonujący co gry fabularne. Zapewne wielu z Was, podobnie jak i my, spędziło przy ulubionych pozycjach bardzo wiele, wiele miłych godzin.
Rynek komputerowych gier rpg od zawsze związany jest z rynkiem gier fabularnych, a w ostatnich latach zasada ta zaczęła działać także w drugą stronę. Dlatego też z przyjemnością dołączamy tematykę gier cRPG jako trzeci główny filar tematyczny Elixiru.
Wybraliśmy 5 pozycji zaliczających się do swoistej klasyki gatunku dla zdecydowanej większości ludzi, którzy niekoniecznie pamiętają prehistoryczne czasy gier takich jak Eye Of The Beholder, Black Crypt, Dungeon Master, Ishar, Ultima i wielu innych z przełomu lat 90 wzwyż (którymi zresztą zajmiemy się także w najbliższym czasie).
Gry Baldurs Gate, Neverwinter Nights, Planescape Torment, Morrowind oraz Diablo stanowią kamienie milowe gatunku cRPG czasów w których powstały, wyznaczając nowe standardy według których podążyła niezliczona ilość naśladowców. Dlatego właśnie nasz wybór padł na te tytuły, które mimo iż nie są najświeższej daty, to jednak na zawsze pozostaną żywymi legendami gatunku cRPG.
Te pięć pozycji stworzonych jako startowe serwisy całego nowego bloku tematycznego w Elixirze to swoisty hołd dla ich twórców, którzy kreując tak wspaniałe światy udowodnili milionowym rzeszom graczy, że wyobraźnia nie zna granic.
Monastyr i Arkona
Rynek polskich gier fabularnych (jeżeli można użyć takiego stwierdzenia :) jak dotąd nie rozwinął niestety w pełni skrzydeł. Mimo prób i starań wielu, wielu ludzi, polskich pozycji mamy jak na lekarstwo, a w dodatku znaczna część z nich już dawno popadła w zapomnienie. Mimo to wciąż i nieustannie, naprzeciw ogromnym przeciwnościom losu, od czasu do czasu powstaje w polskich kuźniach jakaś nowa pozycja.
Monastyr oraz Arkona to z pewnością systemy zasługujące na uwagę. Dlatego z przyjemnością otwieramy te dwa działy w Elixirze, dopełniając nasz blok tematyczny poświęcony grom fabularnym do magicznej liczby 10 serwisów.
Tolkien oraz Manga & Anime
O mistrzu Tolkienie za bardzo sie rozwodzić nie ma po co. Jego dzieła znane są wszystkim miłośnikom gatunku, jego wyobraźnia daleko wykracza poza jakiekolwiek granice.
W dobrym serwisie o fantastyce nie może zabraknąć dla niego miejsca. Początkowo planowaliśmy włączyć ten dział do podserwisu Fantastyka, jednak szybko doszliśmy do wniosku, że Mistrz zasługuje na osobne miejsce w naszym piedestale.
Odwiedźcie więc BagEnd, które jest poświęcone zarówno samemu Tolkienowi jak i jego twórczości.
Manga & Anime - przez jednych znienawidzone, przez innych kochane ponad wszystko. Według nas, nie można niedocenić wkładu, jaki wniósł ten gatunek do ogólnoświatowej kultury fantastycznej. Manga&Anime z roku na rok zyskuje sobie milionowe rzesze zwolenników prezentując w sposób odmienny, a wręcz unikalny, bardzo wiele ciekawych pomysłów i ideii.
Zapraszamy wszystkich fanów do odwiedzenia działu Manganime.
Elcards
Na koniec niespodzianka. Wspominaliśmy już, że lubimy gry?
Koncept zaczerpnęliśmy z minigry, jaką można znaleźć w VIII części niezwykłej serii gier Final Fantasy. Seria ta zaliczana jest przez wielu do najznamietniejszego przedstawiciela gatunku jRPG - japońskich gier cRPG - oraz również w skali światowej do jednej z najlepszych serii całej rodziny komputerowych erpegów. Mamy nadzieję, że beta testy Elcardsa przebiegną pomyślnie i że będziecie się dobrze bawić rozgrywając swoje karciane bitwy.
r(EVOLUCJA) V3 ?
Poprzednie dwie rEVOLUCJE wprowadzały do Elixiru cały szereg ogromnych zmian. W naszej trójfazowej miniskali, pierwsza revolta zmieniła najmniej, chociaż zmiany te były najbardziej widoczne. Bezkonkurencyjna oprawa medialna, świetnie rozpracowana koncepcja podziału treści na zintegrowane z forum serwisy, ogrom zmian organizacyjnych i cały szereg innych rzeczy sprawiły, że odnieśliśmy pierwszy spektakularny sukces, mimo iż było to dzieło zaledwie kilku osób.
Zmiany które przyniosła druga revolta wraz z okresem przed i po, były równo wielkie co widoczne. Pięć zupełnie nowych serwisów poświęconych wybranym systemom gier fabularnych, które były wypełnione po brzegi materiałami już na starcie podwoiły objętość Elixiru. Kolejne szlify w koordynacji pracy całego portalu oraz ogromne zmiany w silniku technicznym Elixiru, a do tego inicjacja projektu MMORPG Ghostwheel i naprawde masa innych rzeczy, których nie sposób wymienić.
Wszystko to na raz za jednym zamachem, stworzone w przeciągu niecałych trzech miesięcy - osiągniećie zdawać by się mogło niemożliwe biorąc pod uwagę czas, ilość oraz liczbe zaangażowanych w projekt osób.
A jednak po raz drugi udowodniliśmy, że wyobraźnia nie zna granic.
Natomiast w przypadku Revolucji V3 jest zgoła zupełnie inaczej. To już nie dzieło kilku osób, a wspólna praca całej armii ludzi. Wspólnymi siłami stworzyliśmy dziesięć podserwisów, które ponownie niemal podwoiły objętość materiałów w Elixirze. Mamy nową, niezwykłą w każdym calu stronę główną, may wersję beta internetowej gry karcianej, tysiące linijek poprawionego kodu w silniku technicznym Elixiru oraz mnóstwo naprawionych błędów..... Jest tego tyle, że sami nie potrafimy stworzyć listy nowych rzeczy, które zrobiliśmy/poprawiliśmy/ulepszyliśmy. Ogrom pracy włożony w rEVOLUCJE V3 przerasta całokształt wszystkiego co dokonaliśmy wcześniej. Z dumą możemy powiedzieć też, że przerasta to dokonania innych.
Ale co najważniejsze - mimo tego wszystkiego czego właśnie dokonaliśmy - to co właśnie ogladacie na Waszych monitorach jest tylko swoistym preludium, wstępem do czegoś znacznie większego, do tego co nadejdzie już niebawem, począwszy od dnia dzisiejszego. I to właśnie będzie prawdziwa Revolucja V3. Mówimy na to bomba z opóźnionym zapłonem ;)
Ponadto REV3 jest niezwykła z innego względu - może się Wam to wydać cokolwiek dziwne, ale jest to ostatnia Revolucja jaką mieliśmy i mamy w planach. W najbliższym, czy też nawet w najdalszym czasie, nie planujemy już kolejnych Revolucji. To już jest koniec ;)
Tyle tytułem tego przydługiego wstępu. Zapraszamy do zapoznania się ze wszystkim co na dzień dzisiejszy przyniosła Revolucja V3. Macie zajęcie na najbliższy miesiąc ;)
Z życzeniami dobrej zabawy
Redakcja |
|
Sonda |
Top 10 |
Statystyki |
mieszkańcy online: wędrowców: 0
|
|
ShoutBox |
|
|