..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
   » Ogólne

   » Świat

   » Rozgrywka

   » Ekwipunek

   » Szukaj
>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

Świat Planescape


Korzystając z okazji chciałbym przedstawić świat, w którym została umieszczona fabuła gry Planescape: Torment. Planescape to jeden ze światów gry RPG Advanced Dungeons and Dragons, ale świat niezwykły. A dlaczego? Już wyjaśniam.

Otóż Planescape jest często nazywany Wieloświatem, ponieważ łączy ze sobą wszystkie pozostałe światy D’n’D. Stąd można dostać się w każde miejsce, znajdują się tu drzwi do wszystkich miejsc jakie w ogóle istnieją. Żeby było łatwiej dokonano pewnego podziału na sfery, w których znajdują się poszczególne lokacje.

W Głównej Sferze Materialnej znajdują się wszystkie światy(poza Ravenloft), jakie stworzyła firma TSR, twórca D’n’D. Znajdziecie więc tu znane wszystkim Zapomniane Krainy, czyli Faerun, a także Greyhawk. To tu spotkacie maga Elminstera, drowa Drizzta, czy inną przedstawicielkę rasy mrocznych elfów, Liriel Baenre.

Sfery Wewnętrzne to inaczej Sfery Żywiołów. Znajdują się tu Sfery Ognia, Sfery Wody, Sfery Ziemi i Sfery Powietrza.

Sfery Zewnętrzne są reprezentantami elementów psychologicznych i moralnych. Tutaj mieszkańcy wybierają pomiędzy dobrem, a złem, porządkiem, a chaosem. Tutaj też znajduje się główne miasto Planescape’a, Sigil, o którym napiszę więcej potem. Unosi się ono nad Krainami Zewnętrznymi, które są sferą neutralną. Jednak Krainy Zewnętrzne im bliżej znajdują się innej sfery, tym w większym stopniu ją przypominają.

Sfera Astralna łączy ze sobą Główną Sferę Materialną i Sfery Zewnętrzne, sama zaś zamieszkiwana jest przez groźne i niebezpieczne Githyanki. Znajdują się tu także ciała bogów, które niekiedy wykorzystywane są jako latające fortece. Sfera Astralna jest głównym Planem Przechodnim, dzięki niej możesz się dostać właściwie wszędzie, ponieważ otacza ona wszystkie inne sfery. Żeby dostać się do innej sfery musisz znaleźć jezioro kolorów, każde prowadzi gdzie indziej. Nieznane jest też tu pojęcie czasu, dlatego istoty przebywające tu nigdy się nie starzeją.

Sfera Eteryczna łączy ze sobą Główną Sferę Materialną i Sfery Wewnętrzne, a mieszkają tu niebezpieczne bestie, które tylko czekają, aż zabłądzi tu nieświadoma niczego istota. Sfery Eteryczne to także kopie wszystkich innych sfer, ich kontury i zarysy, które wypełnione są szarą mgłą. Możesz się stąd dostać do Planu Duchów oraz do Głębokiego Eteru, a jeśli ci się powiedzie trafisz do innych Sfer Eterycznych, lecz droga jest ciężka, bo będziesz musiał przejść przez Labirynty Pani Bólu oraz przez Ravenloft. Plan Duchów to miejsce, w którym przebywają duchy zmarłych, a także szamani. Są tu wielkie twierdze i mnóstwo zwierząt. Głęboki Eter zaś to miejsce niezwykle groźne, dlatego mało kto się tam zapuszcza. Ci co tam byli najczęściej już tam zostali na zawsze.

A teraz kilka słów na temat Sigil, które bardzo często nazywane jest Miastem Drzwi. Jest to płaszczyzna o kolistym kształcie, która znajduje się w samym centrum Wieloświata. Sigil jest całkowicie neutralne, rządzi nim tajemnicza Pani Bólu, która dba by prawo było przestrzegane. Jest ona tak potężna, że bogowie nie mają wstępu do Sigil. Jeśli zaś ktoś złamie prawo lub ją zdenerwuje, wysyła ona taką osobę do swojego Labiryntu, skąd bardzo ciężko jest się wydostać. Sigil jest nazywane Miastem Drzwi ponieważ znajdują się tu portale do wszystkich innych miejsc. Trzeba mieć tylko odwagę i odpowiedni klucz, a świat stanie przed tobą otworem.

Tym co kształtuje sfery jest wiara. Istoty zamieszkujące dane miejsce mają możliwość dowolnie je zmieniać, czy nawet przenosić. Dlatego właśnie powstały frakcje, takie jak Bogowcy, Czuciowcy, czy Grabarze. Każda z nich wyznaje swoją własną filozofię i stara się poznać oraz zmienić otaczający ich świat.

Jak więc widać świat Planescape jest jednym z największych, najciekawszych i najbardziej rozbudowanych światów, jakie kiedykolwiek powstały. Możesz go zwiedzić (oczywiście nie cały) włączając grę Planescape: Torment. Życzę Wam miłego pobytu…


Boromir.
komentarz[179] |

Komentarze do "Świat Planescape"



Musisz być zalogowany aby móc oceniać.


© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Corwin Visual
Engine by Khazis Khull based on jPortal
Polecamy: przeglądarke Firefox. wlepa.pl


      Sonda
   Ulubiona profesja to:
Wojownik
Mag
Złodziej
Kapłan
Musisz być zalogowany aby móc głosować.

      Top 10

      Statystyki
mieszkańcy online:

wędrowców: 0

      ShoutBox
Strona wygenerowana w 2.245876 sek. pg: