..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
   » Ogólne

   » Świat

   » Rozgrywka

   » Ekwipunek

   » Szukaj
>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

Życie w Sigil


Wprowadzenie:

Czy naprawdę można to tak nazwać? Czy bytowanie w Mieście Drzwi nie ogranicza się jedynie do pustej egzystencji, sprowadzającej się do zarabiania na podstawowe potrzeby życiowe, a wszystko to po przeżyć kolejny dzień, ze świadomością, że następny będzie dokładnie taki sam, lub jeszcze gorszy? Większość nowicjuszy załamałoby się na tę myśl i zakończyło to nędzne bytowanie... ale nie Klatkowicze. To jest Sigil, Miasto drzwi i tutaj bez wiary nie można przetrwać. Czyni ona tu cuda, można dzięki niej wznieść się na sam szczyt, jeśli w tym miejscu w ogóle można mówić o czymś takim. Bo czymże jest tutaj pozycja - określeniem jak bardzo możesz umilić sobie egzystencję, lecz tylko czasowo, chyba że oczywiście jesteś mieszkańcem Dzielnicy Pani - a jeśli jetak jest to masz wystarczającą moc lub możliwość wydostania się z Sigil. Tutaj nawet miłość sprowadza się do najbardziej pierwotnych instynktów, a nie do prawdziwego uczucia. Tu nie istnieją bohaterowie walczący z bestiami i ze złem - tu zło jest pojęciem względnym, a każda, nawet najstraszniejszy potwór jest po prostu mieszkańcem miasta. A chyba najgorsze w tym wszystkim jest to, że każdy może się tu dostać, niezależnie od wieku, charakteru, płci czy rasy. Niezależnie od tego co robił - czy było to przesiadywanie w zamku przez wiele, wiele lat, czy odważne, szalone wręcz poszukiwanie przygód.

Slang:

Występujący w Wieloświecie specyficzny slang jest dość trudny do zrozumienia dla każdego, kto nie jest obyty z tym specyficznym językiem. I tak:

(o)baczyć - zapamiętać
Bezlistne drzewo - szubienica
Błyskotka - kamień szlachetny
Brama - portal
Cień - wszystko co tajemnicze lub sekretne
Kapcan - naiwny skurl
Czaromiotacz - czarodziej
Gród - każde miasto mniejsze od Sigil
Idź w labirynty - "odejdź", połączone z życzeniami wszystkiego najgorszego
Kaduk - diabelstwo
Karmienie czerwia - egzekucja
Kiep - naiwniak lub tępak
Klatka - Sigil
Kosa - broń cięta
Łowcy jeleni - oszuści
Macher - oszust, kłamca
Miasto drzwi - Sigil
Milczący - umarły
Moc - bóstwo o boskie randze minimum 1
Mrowisko - Miasto
Naszpicowany - zdenerwowany
Nazwowy - ktoś kto przynależy do gildii, a nie oddaje się jej zasadom
Pierwszak - pochodzący z pierwszej sfery materialnej
Przeciw-szczyt - północ
Przyciąć - zaatakować, uderzyć kogoś
Przyśmiać komuś - uciec komuś, nie dać się złapać
Pudło - zbuntowany Modron, zamieszkały w Sigil
Rzucić uchem - podsłuchać
Siwobrody - mędrzec, uczony, intelektualista
Skórogłowy - ograniczony, dureń
Skurl - osoby pakujące się w kłopoty lub pechowy śmiałek
Skurl się - wulgarny zwrot, jak "Szpicuj się"
Skurlony - uwłaczające określenie
Smar - łapówka
Smut - monotonna tyrada lub wygłaszający ją
Szczyt - południe
Ślepaki - ślepe uliczki w labiryntach lub coś co jest niemożliwe lub beznadziejne
Śmiałek - ktoś zaradny, odważny
Śpiewka - wiadomość, plotki, fakty
Trafić w ślepaki - Być w nieszczęśliwym położeniu, mieć pecha
Trep - głupiec pakujący się w kłopoty
Trukać - gawędzić
Ul - slumsy Sigil
Wielojedność - zbiorowa świadomość czaszkoszczurów
Wkopany - wrobiony
Zaguścić - polubić
Zamtuz - burdel, dom publiczny
Zatracony - martwy, be szansy na wskrzeszenie
Zdybany - aresztowany lub złapany

Pobrane ze słowniczka dołączonego do gry Planescape: Torment.



strony: [1] [2] [3]
komentarz[43] |

Komentarze do "Życie w Sigil"



Musisz być zalogowany aby móc oceniać.


© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Corwin Visual
Engine by Khazis Khull based on jPortal
Polecamy: przeglądarke Firefox. wlepa.pl


      Sonda
   Ulubiona profesja to:
Wojownik
Mag
Złodziej
Kapłan
Musisz być zalogowany aby móc głosować.

      Top 10

      Statystyki
mieszkańcy online:

wędrowców: 0

      ShoutBox
Strona wygenerowana w 0.034249 sek. pg: