>NASZE STRONY |
MAIN |
|
|
GRY FABULARNE |
|
|
GRY cRPG |
|
|
FANTASTYKA |
|
|
PROJEKTY |
|
|
|
|
|
|
|
Ciekawostki, część I: Ogólna
Postanowiłem przybliżyć wam kilka ciekawostek, jakie można znaleźć w grze Planescape: Torment, a które mnie udało się odkryć. Nie bawiąc się więc w zbędne wstępy, zapraszam do czytania.
1. Przydatne serce Zacharisza
Gdzie: Parter Kostnicy (potrzebna jest umiejętność "Gadaj-Kości-Opowieści" oraz skalpel)
Co: Po zagadnięciu pewnego szwendającego się po Kostnicy zombiaka, z wynikłej rozmowy dowiesz się, iż jest on twoim dawnym kompanem, Zachariaszem. Jeśli porozmawiasz z nim chwilę dłużej, trup poinformuje cię, że to ty go zabiłeś, wbijając w niego głęboko jakiś przedmiot. Zresztą, jeśli masz skalpel, możesz ów nieszczęsny artefakt wyciągnąć - okazuje się, iż Zacharisz został zabity... "sercem Zachariasza" (to coś, po użyciu dodaje na stałe +1 do zręczności). Następnie, poprosi cię on o zabicie go. Jeśli tego dokonasz, przy jego ciele znajdziesz kilka miedziaków.
2. Glabrezu w karczmie
Gdzie: Gospoda "Pod Gorejącym Człowiekiem"
Co: Jak każdy (chyba) wie, w karczmie "Pod Gorejącym Człowiekiem" są dwa Abiszaje. Jeśli najdzie cię ochota na utłuczenie jednego z nich i je zaatakujesz, to stojący obok poeta, Ikefons chyba, zamieni się w Glabrezu i zacznie razem z tobą walczyć. Później można z nim też ciekawie pogawędzić.
UWAGA! Czasami dzieje się tak, iż facet nie zmienia się nawet gdy będziesz bił czarne biesy, ale wtedy prawie na pewno zmieni się w dużego Tanar'ri.
3. Pióro do pisania Dhalla
Gdzie: Kostnica, pierwsze piętro
Co: Jeśli zabijesz Dhalla, skrybę Grabarzy, przy jego ciele znajdziesz pióro, które po użyciu (tylko magowie) doda ci 1 punkt wiedzy.
4. Jak użyć zaklęcia obszarowego nie znając go?
Gdzie: Patrz opis
Co: W trzech miejscach w grze można natrafić na przedmioty przywołujące wysokopoziomowe zaklęcia obszarowe:
I. Kajdany burzy, przywołują czar VI poziomu "Seria Błyskawic", do znalezienia w PodSigil
II. Stare perfumy, przywołują czar VII poziomu "Burza Kwasu", do znalezienia na śmietniku w Wewnętrznej Klątwie
III. Pierścień meteoru, przywołuje czar IX poziomu "Deszcz Meteorów", do znalezienia w dziwnej maszynie znajdującej się blisko pustelnika z podziemi Klątwy
5. Drewniana Pułapka
Gdzie: Drzwi na placu szmaciarzy, tuż za Przyjacielem Szpiku
Co: Po otworzeniu wyżej wspomnianych drzwi, ukazuje się portal. Po wejściu w niego, trafiamy do chałupki bez wyjścia. Po chwili wewnątrz pojawi się też jakiś człowiek w asyście dwóch zbójców i poinformuje cię, iż tylko on posiada klucz do wyjścia z tej chałupki i sprzeda ci go za sto miedziaków. Jeśli się nie zgodzisz, facet zniknie, aby po chwil powrócić i podbić cenę klucza do dwustu miedziaków. Jeśli nie posiadasz takiej sumy, pozostaje ci tylko próba utłuczenia drania.
6. Jak łatwo zarobić trochę kasy
Gdzie: Targ w Ulu (potrzebna jest znajomość II poziomowego zaklęcia maga "Szczęście")
Co: Na targu jest Githzerai grający w kości. Aby wygrać sto miedziaków należy rzucić na siebie zaklęcie szczęścia, a następnie zagrać z nim o najwyższą stawkę. Niestety, coś takiego można robić tylko raz dziennie.
strony: [1] [2] |
komentarz[60] | |
|
|
|
|
|
Komentarze do "Ciekawostki, część I: Ogólna" |
|
|
|
|
|
|
Sonda |
Top 10 |
Statystyki |
mieszkańcy online: wędrowców: 0
|
|
ShoutBox |
|
|