..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
   » Ogólne

   » Świat

   » Rozgrywka

   » Ekwipunek

   » Szukaj
>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

Atrybuty

Decydują one o tym jakie cechy postaci są bardziej rozwinięte, dzięki czemu każdy będzie mieć inne umiejętności, które będą go wyróżniać spośród innych. Jest sześć podstawowych atrybutów i dwa ukryte. Będziesz musiał wybrać wartość każdego z tych sześciu, by stworzyć swoją postać.


Siła

Jest to podstawowa cecha wojowników. Odpowiada za to ile obrażeń zadajesz, ile możesz udźwignąć. Jeśli interesuje cię głównie walka, to powinieneś tę cechę jak najbardziej rozwinąć. Dzięki niej nie będziesz miał raczej kłopotów z większością przeciwników, dzięki czemu zdobędziesz sporo doświadczenia. Dzięki wysokiemu współczynnikowi tej cechy łatwiej będzie ci też wywarzać drzwi, czy zamki w skrzyniach.

Kondycja

Ta cecha odpowiada za wytrzymałość postaci oraz za liczbę jej punktów życia. Od niej też zależy ile punktów życia dostanie bohater, który zdobędzie następny poziom doświadczenia. Atrybut ten jest dosyć ważny, gdyż w końcu dzięki punktom życia postać żyje, a im więcej ich ma tym trudniej ją zabić. Bezimienny dodatkowo posiada wrodzoną zdolność regeneracji, której prędkość zależna jest od kondycji. Jeśli będziesz ją mieć w miarę wysoką, to twoja postać już za pierwszym odpoczynkiem odzyska większość punktów życia.

Zręczność

Jest to główna cecha dla złodzieja, a także dla wojownika. Dla złodzieja jest ważna ponieważ im wyższy jest współczynnik tego atrybutu tym postać lepiej wykorzystuje swoje zdolności złodziejskie. Wojownika zaś, dzięki wysokiej zręczności, znacznie trudniej trafić. Zyskuje on premie do uników oraz do klasy pancerza, która im jest niższa, tym lepsza. Wysoki poziom tej cechy umożliwi ci też zauważenie, że ktoś cię okrada, a także szybką reakcję na takie zdarzenie. Co ciekawe dzięki zręczności postać ma więcej do powiedzenia.

Inteligencja

Podstawowa cecha magów. Dzięki wysokiej inteligencji będzie mógł on zapamiętywać więcej czarów, a także skopiowanie czaru o wysokim poziomie, nie będzie stanowiło dla niego problemu. Mimo to inteligencja jest ważna dla każdej profesji, gdyż dzięki niej postać zyskuje większe pole manewru w czasie rozmowy, a także daje bonus do zdobywanego doświadczenia.

Mądrość

Podobnie jak inteligencja i zręczność cecha ta daje więcej niż normalnie możliwych wypowiedzi w czasie rozmowy z inną postacią. Dzięki niej łatwiej znajdziesz odpowiedzi na dręczące się pytania, a także większość problemów rozwiążesz bez wielkiego wysiłku. Mądrość ma także duże znaczenie przy rozdzielaniu doświadczenia. Jak wiadomo, po zabiciu przeciwnika, bądź wykonaniu zadania drużyna otrzymuje doświadczenie, które rozdziela pomiędzy siebie. Ta postać, która ma największą mądrość, ta dostanie więcej doświadczenia, dzięki czemu szybciej się rozwinie.

Charyzma

Ta cecha określa jak postrzegają cię inne postacie występujące w grze. Im wyższa charyzma, tym chętniej i milej będą z tobą rozmawiać. Będzie ci też łatwiej przekonać innych do swoich racji. Jeśli masz wysoką charyzmę i inteligencję część zadań i problemów będziesz mógł rozwiązać pokojową drogą, bez używania broni. Poza tym jeśli masz wysoki współczynnik tej cechy rzeczy w sklepach są trochę tańsze.

Wiedza Tajemna

Jest to pierwsza z cech, na które nie masz żadnego wpływu i która zwiększa się automatycznie wraz ze wzrostem poziomu. Dzięki niej postać ma większe szanse na zidentyfikowanie przedmiotu bez używania czaru.

Szczęście

Jest to druga cecha, na którą nie masz żadnego wpływu. Postać może otrzymać od jednego do trzech punktów szczęścia. Za każdy punkt zyskuje modyfikatory +1 do trafienia, do obrażeń, do rzutu obronnego i do czarów uzdrawiających. Przeciwnik zaś otrzyma modyfikatory -1 do trafienia i do obrażeń.


strony: [1] [2]
komentarz[75] |

Komentarze do "Atrybuty i Profesje"



Musisz być zalogowany aby móc oceniać.


© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Corwin Visual
Engine by Khazis Khull based on jPortal
Polecamy: przeglądarke Firefox. wlepa.pl


      Sonda
   Ulubiona profesja to:
Wojownik
Mag
Złodziej
Kapłan
Musisz być zalogowany aby móc głosować.

      Top 10

      Statystyki
mieszkańcy online:

wędrowców: 0

      ShoutBox
Strona wygenerowana w 0.022327 sek. pg: